דיווחים: ישראל חיסלה בסוריה את בכיר החיזבאללה סמיר קונטאר

    קובי פינקלר, שלמה ריזל | צילום: ויקיפדיה - Mardetanha No Comments on דיווחים: ישראל חיסלה בסוריה את בכיר החיזבאללה סמיר קונטאר
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כלי תקשורת ערבים מדווחים הלילה (ראשון) כי חייל האוויר הישראלי חיסל הלילה בפרברי דמשק את בכיר החיזבאללה המחבל סמיר קונטאר שרצח בשנת 79 את משפחת הרן בנהריה ושוחרר בשנת 2008 במסגרת עסקה עם ארגון החיזבאללה לשחרור גפותיהם של אלדד רגב ואודי גולדווסר.

    על פי הדיווחים, בתקיפה נהרגו עוד 10 בני אדם בהם פרחאן עיסאם שעלאן, מפקד בכיר בארגון "ההתנגדות הלאומית הסורית" בגולן, שתכנן פיגועים נגד ישראל.

    סמיר קונטאר (1)

    רשת "אל מנאר" של חיזבאללה טוענת ששני מטוסים של חיל האוויר, שחדרו למרחב האווירי הסורי, שיגרו ארבעה טילים ארוכי טווח לעבר מבנה בן 6 קומות בהם שהו המבוקשים.

    למרות שבמערכת הביטחון עדיין מסרבים להתייחס לידיעות מכלי התקשורת השונים על חיסולו  הלילה של קונטאר עם עוד 10 פעילי טרור בארגון החיזבללה בפרבר ליד דמשק, ברור כי רק מידע מדוייק ובזמן אמת הביא ליכולת לתקיפה כזו.
    סמיר קונטאר (3)
    גורמי ביטחון הסבירו בעבר כי יכולת המודיעין לאתר כינוס של מספר פעילי טרור בכירים במקום אחד, כאשר לצידם ובראשם בכירים שונים, היא תוצאה של עבודת מודיעין משובחת עיקבית הכוללת עבודת צוות רבה  ואיכותית.
    כבר בעבר, בהיותו של האלוף אביב כוכבי ראש אגף המודיעין הנחיל האלוף את ההטמעה בקרב אנשי המודיעין של מעקב צמוד ושיטתי אחרי פעילי טרור בדרגים שונים כאשר המאמץ האנושי היה בראשו לצידם של המיכשורים הטכנולוגיים.
    פרחאן עיסאם שעלאן

    פרחאן עיסאם שעלאן

    גם כיום בעת שהאלוף כוכבי משמש כאלוף פיקוד הצפון נמשך הקשר הרצוף והאיכותי עם אנשי המודיעין ובעיקר עם מחליפו האלוף הרצי הלוי באשר למעקב הצמוד על ראשי הטרור באזור הגולן הסורי אשר החלו בשנים האחרונות לארגן חוליות טרור שפעלו הן באיסוף מודיעין וגיוס לוחמים כנגד ישראל וגם כנגד מתנגדי המשטר בסוריה אותם אלו המכונים "המורדים".
    סמיר קונטאר (2)
    כזכור, לפני כשנה חוסלו בגולן הסורי מפקדי האזור ובהם גנרל איראני ובנו וגיהאד מורנייא,שעמדו בראש הכוחות בשטח תחת פיקודו של סמיר קונטאר שלפי הפרסומים הזרים חוסל הלילה בפאתי דמשק.

     

    צפו בתיעוד מהזירה:
    20151219220808 (1)

    20151219220808 (2)

    20151219220808



    0 תגובות